майстер в/н

майстер в/н

                     "слюсар з ремонту колісних транспортних засобів"

                                           другий  курс

                        виробниче навчання в майстерні

СРКТЗ — 3.1

Виконання технічного обслуговування вантажних автомобілів, в т.ч. спеціальних, газобалонних та дизельних,  легкових автомобілів , мікроавтобусів і  автобусів.

13.102023 

Тема уроку: Щоденне технічне обслуговування. Виконання збирально- мийних, мастильних, заправних, контрольно-оглядових  робіт.


20.10.2023

Тема уроку: «Технічне обслуговування і ремонт деталей кривошипно-шатунного механізму. Інструктаж з організації і безпеки праці. Дослідження стану блоків циліндрів, колінчатих валів. Розбирання і складання кривошипно-шатунного механізмів.

Кривошипно-шатунний механізм згідно своєму призначенню кривошипно-шатунний механізм (КШМ) сприймає тиск газів, які виникають при згоранні паливно-повітряної суміші в циліндрах двигуна, перетворюючи його в механічну роботу по обертанню колінчастого валу.

 1.вкладиш шатунного підшипника

 2.втулка верхньої головки шатуна

 3.поршневі кільця

 4.поршень

 5.поршневий палець

 6.стопорне кільце

 7.шатун

 8.колінчастий вал

 9.кришка шатунного підшипник

ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА

Розібрати КШМ ,ознайомитися з його деталями користуючися інструкційно-технологічною картою


 

Технологічна карта розбирання та складання кривошипно-шатунного механізму

 

 

№п/п

Операція

Технологічна послідовність виконання робіт

Ескізи

Обладнання та інструмент

 Технічні умови

1

Зняття кришки головки циліндрів

Відкрутити гайки кріплення кришки головки лівого (правого) ряда циліндрів, зняти кришку з прокладкою

 

Описание: 401

Гайковий ключ

Описание: image_2_75EF3115

 

2

Зняття впускного трубопроводу

Відкрутити болти і гайки кріплення впускного трубопроводу і зняти його з прокладками

Описание: 004

Гайковий ключ

Описание: image_2_75EF3115

 

3

Зняття головки циліндрів, штанго і штовхачів

Відкрутити болти кріплення лівої (правої) головки циліндрів і зняти її з прокладкою, зняти штанги і штовхачі

Описание: 1315853468_1

Гайковий ключ

Описание: image_2_75EF3115

 

4

Зняття шківа колінчастого вала

Повернути двигун вверх картером. Викрутити храповик і зняти шків колінчастого вала за допомогою знімача

Описание: 5d2c3f1f5d747cd4db3ce3edf88c0e10

Знімач

Описание: semniki

 

5

Зняття піддона картера

Відкрутити болти кріплення піддона картера і зняти його

Описание: %D0%A0%D0%B5%D0%BC%D0%BE%D0%BD%D1%82_Ford_Focus_II-85-3

Гайковий ключ

Описание: image_2_75EF3115

 

 

6

Зняття масло приймача

Відкрутити болти кріплення масло приймача і зняти його

Описание: 547

Гайковий ключ

Описание: image_2_75EF3115

 

 

7

Зняття кришки шатунів

Розшплінтувати і відкрутити гайки шатунних болтів, зняти кришки шатунів з вкладишами, витягти шатунні болти

Описание: 1193

Накидний ключ

Описание: main_nabor_kluchei_nakidnykh_otognutykh_na_75grd_8pr_Forsage_5084PForsage

 

8

Витягування поршня з шатунами

Витягти з циліндра два поршня з шатунами

Описание: 1807926016

Гайковий ключ

Описание: image_2_75EF3115

 

9

Установка кришки шатунів

Установити кришки шатунів на свої місця

 

 

 

10

Зняття поршневих кілець

Користуючись пристроєм зняти поршневі кільця і витягти поршневий палець

Описание: foto-2e-45xx

Мідна виколотка

Описание: 3bafaf4s-960 плоскогубці

 

Описание: pic_pliers молоток, пристрій для зняття і установки поршневих кілець на поршень

 

11

Зняття кришки корінного підшипника

Відкрутити болти кріплення корінного підшипника, зняти кришку разом з вкладишем

Описание: foto-2e-65xx

Гайковий ключ

Описание: image_2_75EF3115

 

 

 

Збирання у зворотній послідовності

 

 Охорона праці при розбирально-складальних роботах.

            

 - Для підтягування гайок кріплення слід користуватися справними інструментами й добирати ключі точно за розмірами гайок.

- Не дозволяється працювати гайковими ключами з непаралельними, спрацьованими губками.

- Забороняється відкручувати й закручувати гайки ключами завеликих розмірів з підкладанням металевих пластинок між гранями гайки та ключа, подовжувати рукоятки ключа, приєднуючи інший ключ або трубу.

 

                              питання для закріплення матеріалу:

1.                  Які деталі кривошипно - шатунного механізму відносяться до рухомих ?

2.                  Які деталі кривошипно - шатунного механізму відносяться до нерухомих?

3.                  Які параметри не впливають на значення робочого об’єму циліндра двигуна?

4.                  На який кут в градусах повертається колінчатий вал одноциліндрового чотирьохтактного двигуна за один цикл?



                                                             27.10.2023

Тема уроку: «Технічне обслуговування і ремонт деталей газорозподільного механізму. Інструктаж з організації і безпеки праці. Дослідження стану головок блоку циліндрів. Дослідження стану розподільних валів. Дослідження стану газорозподільного приводу. Розбирання і складання газорозподільного механізму.

 

Клапанний механізм газорозподілу складається

- з розподільного (кулачкового) вала (одного або декількох) з механізмом урухомлення,  тарілчастих клапанів для закривання-відкривання

- впускних і випускних отворів у камерах згоряннята

- передавальних ланок (штовхачів, штанг, коромисел, елементів регулювання, клапанних пружин, засобів провертання клапанів тощо).

     Система урухомлення розподільного вала забезпечує його синхронне обертання з кутовою швидкістю удвічі меншою за швидкість обертання колінчастого вала. Для приведення у рух розподільного вала можуть використовуватись наступні механічні передачі:

- зубчаста, ланцюгова або зубчасто-пасова.

Даю інформацію по застосуванню притирочних паст.                                                                

За допомогою притирочної пасти для клапанів можна домогтися усунення найменших шорсткостей і нерівностей, чого неможливо зробити за допомогою фрезерної обробки. Застигла паста прекрасно переносить високі температури, які мають місце в камерах згоряння, і не змінює свою форму, а значить і форму клапана протягом всього свого терміну служби.

Результатом використування  якісної пасти є:                                                                             

 збільшення ККД двигуна автомобіля;

забезпечення високої герметичності клапанів (до 90 ... 100%);

зменшення кількості масла на чад;

збільшення значення компресії двигуна.

    Використовуємо два вида притирочних паст:

крупнозерниста для чорнового притирання клапанів

і дрібнозернисту для фінішного  притирання клапанів.


Методи притирання клапанів:

  Ручне притирання - процес трудомісткий і витратний за часом. Тому краще користуватися  механізованим методом, з використанням дриля або шуруповерта.

             Показую порядок притирання клапанів:

                          Роботи проводимо на  знятій з блоку головкі блока циліндрів.        

В першу чергу необхідно виконати демонтаж клапанів з головки блоку циліндрів.

Щоб витягти клапана з направляючих втулок головки блоку циліндрів необхідно зняти пружини клапанів.

 Для цього використовую  спеціальне пристосування ”розсухарювач”, після чого виймаю з тарілок пружин «сухарі».

Після демонтажу клапана необхідно гарненько очистити його від нагару. Для цього краще скористатися спеціальними засобами, що чистять, а також абразивної поверхнею з тим, щоб ретельно прибрати з поверхні наліт, мастило, бруд.  Притирання клапанів за допомогою дрилі - найбільш оптимальний варіант, за допомогою якого можна заощадити час і сили.  Алгоритм його виконання наступний:

       Беру підготовлений металевий стрижень і надіваю на нього гумовий шланг відповідного діаметру. Для кращого закріплення користуюсь хомутом відповідного діаметру.

               Металевий стрижень з прикріпленим гумовим шлангом закріпляю в патроні   шуруповерта.

         Беру клапан і надіваю на його стрижень пружинку, після чого встановлюю його на посадкове місце.

         Далі наношу  на фаску клапана суцільний тонкий шар притирочної пасти (для початку використовую грубозернисту пасту, а потім — дрібнозернисту).

   

На низьких оборотах шуруповерта починаю притирати клапан на його посадковому місці.

 

            При цьому  рухаю його вперед-назад, у чому, власне, і  допомагає встановлена пружина. Після декількох секунд обертання в одну сторону потрібно переключити дриль на реверс, і обертати її в протилежну сторону.

Процедуру виконую аналогічно, до появи матового паска на корпусі клапана.

По завершенні притирання ретельно витираю клапан від залишків пасти

 за допомогою розчинника. Причому видаляю пасту  не тільки з фаски клапана, а і з його сідла.

          Притирання клапанів  виконую до появи на фасці матово-сірого рівного однотонного паска. Його ширина становить близько 1,75 ... 2,32 мм для впускних клапанів, і 1,44 ... 1,54 мм для випускних клапанів. Після притирання матово сірий поясок відповідного розміру повинен з'явитися не тільки на самому клапані, а й на його сідлі.

             Для перевірки якості притирання клапанів кладу головку блоку циліндрів на бік, таким чином, щоб отвори колодязів, до яких приєднуються колектори, «дивилися» вгору. Відповідно, клапана будуть розташовуватися в горизонтальній площині, а їх кришки будуть розташовані вертикально. Перед виконанням перевірки виконаної притирання клапанів необхідно за допомогою компресора осушити виходи клапана, щоб забезпечити наочність можливого витікання палива з-під них (тобто, щоб вертикальна стінка була суха).

Далі необхідно в вертикально розташовані колодязі заливати гас. Якщо клапана забезпечують герметичність, то з-під них залитий гас НЕ буде просочуватися. У разі, якщо ж паливо навіть в малих кількостях просочується з-під клапанів - необхідно виконати додаткову притирання або інші ремонтні роботи (залежить від конкретної ситуації і діагностики). Перевага цього методу полягає в простоті його виконання.

            Так проводити притирання всіх клапанів


ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА

Розібрати ГРМ ознайомитися з його деталями користуючися інструкційно-технологічною картою .

Технологічна карта розбирання та складання газорозподільного механізму

 

 

№ п/п

Операція

Технологічна послідовність виконання робіт

Ескізи

Обладнання та інструмент

Технічні умови

1

Виймання впускного та випускного клапанів

За допомогою знімача зняти клапанну пружину випускного клапана першого циліндра, витягти сухарі, розтиснути пружину, зняти втулку і упорну шайбу пружини, зняти пружину, нижню опорну шайбу і витягти клапан

Описание: 3_38

Знімач

Описание: semniki

 

2

Зняття кришки розподільних шестерень

Зняти кришку розподільних шестерень

Описание: 1_html_m1dcf6242

Торцевий ключ

Описание: 2718-24-27_enl

 

3

Виймання розподільного вала

Відкрутити торцевим ключем через отвір в шестерні розподільного вала болти кріплення упорного фланця до блоку циліндрів і витягти розподільний вал

Описание: pict-vsp-129

Торцевий ключ

Описание: 2718-24-27_enl

 

4

Установка розподільного валу

Установити розподільний вал, сумістивши мітки на шестернях. Закрутити болти кріплення упорного фланця до блоку циліндрів

Описание: pict-vsp-129

Торцевий ключ

Описание: 2718-24-27_enl

 

5

Установка кришки розподільних шестерень

Прикрутити кришку розподільних шестерень в зборі з водяним насосам

Описание: 1_html_m1dcf6242

Гайковий ключ

Описание: image_2_75EF3115

 

6

Установка впускного і випускного клапанів

Установити в головку циліндрів впускний і випускний клапана

Описание: 3_38

 

 

7

Установка штовхачів, штанги і вісі коромисел

Установити штовхачі, штанги, вісь коромисел в зборі, закріпити вісь гайками

Описание: 43

Гайковий ключ

Описание: image_2_75EF3115

 

8

Встановлення впускного і випускного трубопроводів

Поставити прокладки, впускний і випускний трубопроводи і закрутити гайки кріплячи їх

Описание: 02-0016-03

Гайковий ключ

Описание: image_2_75EF3115

 

 

                                                     03.10.2023

Тема уроку: «Технічне обслуговування системи мащення.   Технічне обслуговування масляних насосів та фільтрів. Дослідження стану масляного радіатора .  

 

 Користуючись схемами з плакатами й підручниками, ознайомимся з розбиранням та складанням приладів системи  змащування.

 Сьогодні ми будемо вчитися правильно і якісно виконувати ремонт масляного насосу.

                                 Порядок і техніка ремонту масляного насосу

У масляних насосах спрацьовуються циліндричні і плоскі поверхні корпусів і кришок (плит), спряжені з ведучими й веденими шестірнями (мал. 1); поверхні отворів під втулки, пальці (осі) і штифти; спрацьовуються гнізда й робочі поверхні клапанів; спрацьовуються і пошкоджуються нарізні отвори; мають місце тріщини чавунних корпусів і кришок.


Мал. 1. Місця спрацювань корпуса і кришки масляного насоса:

1 - втулка ведучого валика; 2 - корпус; 3 - ведуча шестерня; 4 - кришка (плита); 5 - ведена шестерня; 6 - вісь; a - торцевий зазор; b - радіальний зазор

Внутрішні шестерні масляних насосів спряжуються з корпусом і кришкою насоса так, щоб торцеві зазори становили 0,10.0,44 мм; радіальні зазори (між вершинами зубців і стінками корпуса) - 0,1.0,2 мм. Допустимі зазори: торцеві - 0,2. 0,3 мм; радіальні - 0,4 мм. Граничні зазори між торцевими поверхнями шестерень і корпусом насоса 0,3.0,4 мм; радіальні - 0,5 мм. Однак основними критеріями для визначення придатності до подальшої експлуатації шестерень і корпусів масляних насосів є не приведені вище значення показників спряжень, а тиск, що розвиває складений і працюючий насос, а також подача при випробуванні його на стенді (Мал. 2) із застосуванням суміші з 61,5% моторного масла М-8Г і 38,5 % гасу або 50% дизельного палива і 50% масла М-20Г. У двигунах автомобілів ЗИЛ при швидкості обертання валика насоса 1000 об/хв тиск у верхній його секції повинен бути в межах 0,25... 0,30 МПа.


Мал. 2. Схема установки КИ-1575 (УСИН) для випробування масляних насосів (а) і фільтрів (б):

1 - нижній (забірний) бак; 2 - шестеренний масляний випробувальний насос;

3 - установочний кронштейн; 4 - кран; 5 - мірна скляна трубка; 6 - верхній мірний бак; 7 - труба; 8 - вентиль для регулювання тиску в магістралі;

9 - манометр для вимірювання тиску перед фільтром;

10 - випробувальний манометр; 11 - манометр для вимірювання тиску після фільтру; 12 - заглушка; 13 - дросельний клапан для регулювання тиску перед фільтром; 14 - випробувальний фільтр

 

Місцеве спрацювання кришок (плит) у спряженнях з торцями ведучої і веденої шестерень визначають за допомогою контрольної лінійки та щупа (Мал. 3). Для більшості масляних насосів воно не повинно перевищувати 0,1 мм. Усувають спрацювання проточуванням, фрезеруванням або плоским шліфуванням привальної поверхні корпуса до кришки, а також поверхні кришки (при необхідності).


Мал. 3. Перевірка торцевих зазорів між шестернями і корпусом масляного насоса:

1 - корпус насоса; 2 - шестерні насоса; 3 - лінійка; а - торцевий зазор

 

Геометричність спряжень контрольних клапанів з корпусами і кришками масляних насосів відновлюють зачищенням і осадженням сідел кульок з наступним доведенням до номінального характеру посадок циліндричних клапанів (зазор 0,03.. .0,06 мм).

Пошкоджені нарізні отвори відновлюють нарізанням різі збільшеного ремонтного розміру або встановленням нарізних втулок з номінальною внутрішньою різзю.

Тріщини в корпусах і кришках засвердлюють по кінцях свердлом діаметром 3 мм, після чого заварюють чавунними прутками А3 або А4 газовим полум'ям (пальник з наконечником №3 або №4) з попереднім підігріванням деталі (звичайно полум'ям пальника) до 550.650 °С; можна застосовувати також електрозварювання мідностальними електродами, заливати припоями типу ЛОК. Заварені, а також деформовані привальні поверхні обробляють на токарному, фрезерному або плоскошлі­фувальному верстатах.

Корпуси масляних насосів із спрацьованими поверхнями, спряженими з шестернями, вибраковують, якщо при випробуванні (у складеному вигляді) на стенді з встановленим протитиском продуктивність насосів менша від допустимої, зазначеної в технічних умовах. Допускається відновлення таких корпусів (без тріщин)залізненням або цинкуванням (Мал. 4) з наступною механічною обробкою до номінальних розмірів, або нанесенням епоксидних сумішей з формуванням робочої камери корпуса за допомогою спеціальної оправки.


Мал. 4. Схема електролітичного нарощування внутрішньої поверхні корпуса насоса:

1 - корпус (катод); 2 - аноди; 3 - електроліт; 4 - гумові пробки

 


                                     ІНСТРУКЦІЙНО-ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТКА

ТЕМА:  Розбирання, ремонт, складання та випробування масляного насосу.

п/п

Операція

Технологічна послідовність виконання робіт

Ескізи

Інструменти та обладнання

Технічні умови

1

Зняття кришки шестерень масляного насоса

Викрутіть чотири болта кріплення і зніміть кришку шестерень масляного насоса.

 

 

Гайковий ключ


 

2

Знімання шестерень

Зніміть шестерні (провідну і відому).

 


 

 

3

Промивання шестерень

Промийте порожнину шестерень і шестерні масляного насоса бензином.

 

Бензин

Пензель

Посуд для миття шестерень

 

4

Перевірка працездатності насоса

Для перевірки працездатності насоса спочатку перевірте, чи не бовтається вісь провідної шестерні в корпусі, а потім знову зніміть її.


Щупи


 

5

Перевірка шестерень

Перевірте шестерні і корпус насоса чи немає на них слідів зносу. Перевірте набором щупів зазори між зубами шестерень, між зовнішніми діаметрами шестерень і корпусом, а також між торцями шестерні і плоского корпусу насоса. Якщо зазори більше допустимих, замініть шестерні.

 

 


Щупи


Зазори повинні бути мінімальними (0,1 - 0,25 мм).

 

6

Перевірка зносу кришки

Перевірте знос кришки шестерень масляного насоса. За наявності зносу відшліфуйте або замініть кришку.


Плоскошліфувальний верстат


 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Технологічна карта розбирання та складання масляного насоса

 

№ п/п

Операція

Технологічна послідовність виконання робіт

Ескізи

Обладнання та інструмент

Технічні умови

1

Зняття корпусу нижньої секції насосу

Відкрутити болти кріплення корпуса нижньої секції, витягти болти, зняти корпус нижньої секції

Описание: 109189_original_foto-2a-62xx


Гайковий ключ

 

2

Зняття веденої шестерні нижньої секції

Знімаємо ведену шестерню нижньої секції


 

 

3

Виймання перепускного клапана

Викрутити пробку і витягти перепускний клапан


 

 

4

Зняття кришки з валом масляного насоса

Знімаємо кришку з валом масляного насоса


Гайковий ключ

 

5

Виймання редукційного клапана

Викручуємо пробку і виймаємо редукційний клапан


 

 

 

6

Установка перепускного клапану

Установлюємо перепускний клапан, закручуємо пробку


 

 

7

Установка веденої шестерні нижньої секції

Установлюємо ведену шестерню нижньої секції


 

 

8

З’єднання кришки з верхньою секцією насоса

З’єднуємо кришку з верхньою секцією насоса


Гайковий ключ

 

9

З’єднання нижньої секції

З’єднуємо нижню секцію і закріплюємо болтами


Гайковий ключ

 

10

Встановлення редукційного клапана

Встановлюємо редукційний клапан і вкручуємо пробку


 

 

 

Правила охорони праці під час розбирання та ремонту системи охолодження та змащування двигуна.

 

                        1. Вимоги безпеки перед початком роботи.

1.1.  Здобувач освіти зобов'язаний пройти профілактичний огляд, надягти чистий справний спецодяг, одержати завдання, пройти інструктаж з охорони праці і розписатися в журналі.

1.2. Уважно вислухати майстра й отримати завдання на урок.

2.3.  Перевірити наявність і справність необхідного устаткування, інструмента і пристосувань.

2.4. Підготувати робоче місце до роботи, забрати предмети, що заважають.

2.5.  Переконатися в справності піднімального механізму.

2.6.  Перевірити справність освітлювальних приладів (переносної лампи).

1.7. Забороняється розпочинати роботу без дозволу майстра

                          2. Вимоги безпеки під час роботи.

2.1. Робоче місце слід утримувати в чистоті й порядку, заборонено захаращувати підлогу, заставляти проходи.

2.2.            При розбиранні водяного насоса випресовуйте шків вентилятора за допoмогою знімача (встановлюйте знімач так, щоб силовий гвинт розміщувався спів-вісно валику насоса, а всі його лапки — надійно захоплювали шків).

2.3.      Для випресування вала водяного насоса разом із підшипниками надійно встановіть корпус насоса на розведені губки лещат. Випресуйте вал легкими ударами молотка через вибивач по задньому торцю (бойок молотка і вибивач мають бути з м'якшого металу, ніж вал).

2.4.      Стопорне кільце з маточини крильчатки знімайте спеціальним знімачем.

2.5.      Крильчатку насоса насаджуйте на вал легкими ударами молотка з мідним бойком.

2.6.      Перш ніж відкрити кришку водяного радіатора, зачекайте, доки рідина дещо охолоне. Знімаючи кришку, відвертайте обличчя від заливної горловини. Зливаючи гарячу воду, дотримуйтесь усіх заходів безпеки, щоб уникнути опіків.

2.7.      Пас вентилятора можна натягувати тільки на непрацюючий двигун.

2.8.      З антифризами потрібно працювати в гумових рукавицях, використовувати справну тару, обережно їх переливати. Категорично заборонено засмоктувати антифризи ротом через шланг.

 

                           3. Вимоги безпеки після закінчення робіт.

3.1. Прибрати робоче місце. Інструмент, пристрої протерти та скласти на відведеному для них місці.

3.2. Повідомити майстра виробничого навчання  про всі порушення та недоліки, які були виявлені під час роботи.

3.3. Зняти спецодяг, вимити руки та обличчя теплою водою з милом. Мити руки мастилом, бензином, гасом не дозволяється.



                                                  10.11.2023.


Тема уроку: «Технічне обслуговування деталей системи охолодження. Дослідження стану радіатора .   Дослідження стану вентилятора . Дослідження стану водяного насосу.  Дослідження стану роботи термостату .


     Користуючись схемами з плакатами й підручниками, ознайомимся з розбиранням та складанням приладів системи охолодження .

           Охолодна система забезпечує примусове відведення від деталей двигуна зайвого тепла й передачі його навколишньому середовищу. В результаті цього створюється певний температурний режим двигуна в межах 85-95° С незалежно від його навантаження й температури навколишнього середовища.

     Примусове відведення тепла від автомобільних двигунів може здійснюватися за допомогою рідини або повітря. За цією ознакою розрізняють рідинну й повітряну охолодні системи. На сучасних автомобілях поширена рідинна охолодна система.

Правила охорони праці під час розбирання та ремонту системи охолодження  двигуна.

 

                        1. Вимоги безпеки перед початком роботи.

-    Здобувач освіти зобов'язаний пройти профілактичний огляд, надягти чистий справний спецодяг, одержати завдання, пройти інструктаж з охорони праці і розписатися в журналі.

-    Уважно вислухати майстра й отримати завдання на урок.

- Перевірити наявність і справність необхідного устаткування, інструмента і пристосувань.

-    Підготувати робоче місце до роботи, забрати предмети, що заважають.

-    Переконатися в справності піднімального механізму.

-    Перевірити справність освітлювальних приладів (переносної лампи).

-    Забороняється розпочинати роботу без дозволу майстра

                          2. Вимоги безпеки під час роботи.

            -     Робоче місце слід утримувати в чистоті й порядку, заборонено захаращувати підлогу, заставляти проходи.

-  При розбиранні водяного насоса випресовуйте шків вентилятора за допомогою знімача (встановлюйте знімач так, щоб силовий гвинт розміщувався спів-вісно валику насоса, а всі його лапки — надійно захоплювали шків).

-  Для випресування вала водяного насоса разом із підшипниками надійно встановіть корпус насоса на розведені губки лещат. Випресуйте вал легкими ударами молотка через вибивач по задньому торцю (бойок молотка і вибивач мають бути з м'якшого металу, ніж вал).

-  Стопорне кільце з маточини крильчатки знімайте спеціальним знімачем.

-  Крильчатку насоса насаджуйте на вал легкими ударами молотка з мідним бойком.

-  Перш ніж відкрити кришку водяного радіатора, зачекайте, доки рідина дещо охолоне. Знімаючи кришку, відвертайте обличчя від заливної горловини. Зливаючи гарячу воду, дотримуйтесь усіх заходів безпеки, щоб уникнути опіків.

-  Пас вентилятора можна натягувати тільки на непрацюючий двигун.

-  З антифризами потрібно працювати в гумових рукавицях, використовувати справну тару, обережно їх переливати. Категорично заборонено засмоктувати антифризи ротом через шланг.

 

               3. Вимоги безпеки після закінчення робіт.

       -  Прибрати робоче місце. Інструмент, пристрої протерти та скласти на відведеному для них місці.

-   Повідомити майстра виробничого навчання  про всі порушення та недоліки, які були виявлені під час роботи.

-  Зняти спецодяг, вимити руки та обличчя теплою водою з милом. Мити руки мастилом, бензином, гасом не дозволяється.


                                       Технологічна карта  розбирання та складання водяного насоса

 

 

№ п/п

Операція

Технологічна послідовність виконання робіт

Ескізи

Обладнання та інструмент

Технічні умови

1

Зняття лопастей та шківа зі ступиці

Відкрутити болти кріплення лопастей вентилятора, зняти лопасті і шків зі ступиці


Гайковий ключ


 

2

Зняття ступиці вентилятора з вала

Розшплінтувати і відкрутити гайку кріплення ступиці вентилятора і зняти її з вала,  користуючись знімачем


Гайковий ключ


Знімач


 

3

Відкручування гайки кріплення корпуса підшипників до корпуса насоса

Відкрутити гайки кріплення корпуса підшипників до корпуса насоса


Гайковий ключ


 

 

4

Зняття крильчатки

Відкрутити болт кріплення крильчатки на валу водяного насоса і зняти крильчатку з вала за допомогою знімача


Знімач


 

5

Виймання ущільнювача з гнізда крильчатки

За допомогою викрутки витягти ущільнювач з гнізда крильчатки


Викрутка


 

6

Зняття замочного кільця переднього підшипника

Знімаємо замочне кільце переднього підшипника за допомогою пасатижів


Пасатижі


 

7

Впресовування вала з підшипниками в зборі з корпуса

Випрасувати  вал з підшипниками в зборі з корпуса


Знімач


 

 

Закріплення нового матеріалу 

        1  Які вузли і прилади складають охолодну систему, яке призначення кожного з них?

2  Яке призначення парового й повітряного клапанів у кришці наливної горловини, коли і як діють кожен із них?

3  Які переваги закритої охолодної системи?

4  Яке призначепння насоса рідини і самопритискного сальника?

5  Яке призначення має термостат і як він працює?

6  Яке призначення радіатора?

7  Яке призначення вентилятора?

8  Яка послідовність розбирання насоса рідини та самопритискного сальника?

 

 

 

 

 

 

Комментариев нет:

Отправить комментарий