майстер в/н

майстер в/н


01.12.2023р


ПЛАН УРОКУ 8

Спеціальність: «Слюсар з ремонту колісних транспортних  засобів»

Тема програми: СРКТЗ-3.1 « Виконання технічного обслуговування вантажних автомобілів  в т.ч. спеціальних, газобалонних та дизельних ,легкових автомобілів,  мікроавтобусів і  автобусів ».

Тема уроку: «Технічне обслуговування деталей системи живлення дизельних двигунів.  Безз’ємна перевірка технічного  стану паливного  насосу високого тиску .   Ремонт паливного  насосу високого тиску.  Розбирання та мийка агрегатів та деталей паливної апаратури високого тиску.

Мета уроку:

навчальна: навчити  здобувачів освіти володіння прийомами ремонту агрегатів та деталей паливної апаратури високого тиску,  користування  необхідним інструментом  при відпрацьовуванні прийомів робіт з дотримання вимог ОП;

виховна:  звернути увагу на раціональне використання матеріалів, економне використання енергоресурсів, бережливе ставлення до обладнання та інструменту,  формувати культуру виробничої діяльності;

розвивальна: формувати самостійність при виконанні робіт, сприяти розвитку технічного   мислення та  культури праці.

Тип уроку: Урок формування вмінь та навичок.

Вид уроку: Виконання вправ.

Матеріально – технічне забезпечення:

інструкційно-технологічні картки;

презентація;

плакати по темі уроку;

планшет з інструментами;

комп’ютер, телевізор.

Міжпредметні зв’язки: «Спецтехнологія»,   «Слюсарна справа»,  «Охорона праці».

Література: Лудченко О. Л. "Технічне обслуговування і ремонт автомобілів: організація і управління: Підручник"

                                         ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина (– 5хв).

 -  привітання.

 -  перевірка наявності здобувачів освіти.

 -  перевірка готовності здобувачів освіти до уроку.

   - дотримання правил з охорони праці.

ІІ. Вступний інструктаж (– 40хв)

Повідомлення теми програми і  уроку.

Актуалізація знань здобувачів освіти (пригадуємо пройдений матеріал)

Питання для актуалізації:

1. Найпростіший карбюратор складається із:

1.Пустотілої камери ;

2.Змішувальної камери;

3.Поплавцевої камери;

2. Оберти колінчастого вала двигуна змінюють за допомогою

1.Повороту дросельної заслінки ;

2.Зміни кількості палива в паливному баку;

3. Зміни рівня палива в поплавцевій камері;

3. З якого металу виготовлений впускний трубопровід

двигуна ЗИЛ-130?

1. Чавуну;

2. Алюмінієвого сплаву;

3. Сталі;

4. З якого металу виготовлений випускний трубопровід

двигуна ВАЗ?

1. Чавуну;

2. Алюмінієвого сплаву;

3. Сталі;

5. З якого металу виготовлений поплавець карбюратора двигуна ВАЗ?

1. Чавуну;

2. Латуні;

3. Сталі;

6. Якщо водій використовує бензин, який не відповідає ступені стискання двигуна, то в циліндрах відбувається згорання...

1. Нормальне;

2. Детонаційне;

3. Шарове;

7. Скільки повітря теоретично необхідно і достатньо для

повного згорання 1 кг бензину?

1. 24;

2. 7;

3. 15;

8. Яка пальна суміш називається багатою?

1. Суміш, в якій на 1 кг бензину припадає 15 кг повітря;

2. Суміш, в якій на 1 кг бензину припадає 15-17 кг повітря ;

3. Суміш, в якій на 1 кг бензину припадає 12-15 кг повітря;

4. Суміш, в якій на 1 кг бензину припадає менше 12 кг повітря;

5. Суміш, в якій на 1 кг бензину припадає більше 17 кг повітря;

9. Яка пальна суміш називається нормальною?

1. Суміш, в якій на 1 кг бензину припадає 15 кг повітря;

2. Суміш, в якій на 1 кг бензину припадає 15-17 кг повітря ;

3. Суміш, в якій на 1 кг бензину припадає 12-15 кг повітря;

4. Суміш, в якій на 1 кг бензину припадає менше 12 кг повітря;

5. Суміш, в якій на 1 кг бензину припадає більше 17 кг повітря;

10. Якою за своїм складом повинна бути пальна суміш під час

роботи двигуна в режимі холостого ходу?

1. Збідненою;

2. Нормальною;

3. Багатою;

4. Збагаченою;

5. Бідною.

 











ТЕХНІЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ СИСТЕМИ ЖИВЛЕННЯ

Технічне обслуговування системи живлення автомобіля включає в себе перевірку герметичності системи, надійності кріплення її окремих елементів на рамі і двигуні, промиванні і заміні фільтрів, зливі відстою.

При щоденному обслуговуванні зовнішнім оглядом перевіряється відсутність підтікання палива і, по приладах, наявність палива в баці.

При проведенні ТО1 зливається відстій з фільтра грубого очищення палива (ФГО), для чого відвернути пробку на дні склянки і зливати відстій до появи чистого палива. При заправленні автомобіля невідстояним паливом ізливання відстою робити щотижня.

При кожному другому ТО2 (через 32 000 км пробігу) промити фільтруючий елемент фільтра грубого очищення. При цьому злити паливо зі стакана ФГО, відвернути чотири болти кріплення стакана і зняти стакан. Очистити від бруду фільтруючий елемент, промити його бензином чи чистим дизельним паливом і продути стисненим повітрям. Зборку провести в зворотному порядку.

При експлуатації автомобіля в умовах підвищеної запиленості промивання фільтруючого елемента ФГО проводити через 350-400 км пробігу.

При проведенні ТО2 продути стисненим повітрям фільтруючий елемент повітряного фільтра, а у випадку сильного забруднення замінити. Злити відстій з фільтра тонкого очищення палива (ФТО). Для зливу відстою відвернути пробку в нижній частині корпуса ФТО і зливати до появи чистого палива.

 


Агрегати системи живлення на двигуні Д-245:

1 - паливо провід від фільтра грубого очищення ; 2 - паливо підкачувальний насос; 3 - рукоятка ручного підкачування; 4 - пробка для випуску повітря з насоса високого тиску; 5 - паливо провід від фільтра тонкого очищення до паливного насоса високого тиску;6-паливо, провід високого тиску; 7 - форсунка; 8 - фільтр тонкого очищення палива; 9 - пробка для видалення повітря з фільтра тонкого очищення

При кожнім другому ТО2 заміняти фільтруючий елемент фільтра тонкого очищення палива. Для заміни фільтруючого елемента потрібно злити паливо з корпуса ФТО, відвернути гайки кріплення кришки і зняти кришку. Вийняти з корпуса фільтруючий елемент, промити корпус фільтра і поставити новий фільтруючий елемент. Зібрати фільтр, відвернути на 1-2 обороту пробки 9 і 4 на кришці фільтра і на корпусі насоса високого тиску (рис. 13). Прокачати систему рукояткою 3 насоси ручного підкачування 2. З появою палива послідовно закручувати спочатку пробку 4 на корпусі насоса, а потім пробку 9 на кришці фільтра.

 

Після пробігу 64 000 кілометрів (чотири ТО2) перевірити параметри паливного насоса і форсунок на стенді.

 

Ознаками несправного стану системи живлення дизеля є: незадовільний пуск, димність, нестійкість роботи і падіння потужності двигуна.

Двигун не запускається:

- засмічення паливопровода, паливозбірника в баці чи фільтруючих елементів паливних фільтрів, наявність повітря в паливній системі. Необхідно: промити забірник, промити і продути паливопровода, замінити змінні фільтруючі елементи;

- наявність повітря в паливній системі. Необхідно: усунути негерметичність, прокачати систему;

- заїдання рейки паливного насоса високого тиску (ТНВД). Необхідно: усунути заїдання рейки;

- раннє чи пізнє впорскування палива. Необхідно: перевірити установку ТНВД і відрегулювати початок подачі палива;

- паливо погано розпилюється. Необхідно: перевірити форсунки і герметичність трубопроводів високого тиску.

Двигун не розвиває повної потужності, димить:

- важіль керування регулятором не доходить до болта обмеження максимальної частоти обертання колінчатого вала. Необхідно: перевірити і відрегулювати привод;

- наявність повітря в паливній системі. Необхідно: усунути негерметичність, прокачати систему;

- раннє чи пізнє впорскування палива. Необхідно: перевірити установку ТНВД і відрегулювати початок подачі палива;

- порушення регулювання чи засмічення форсунки. Необхідно: перевірити і відрегулювати форсунки;

- попадання води в паливну систему (дим білого кольору). Необхідно: злити відстій з паливних фільтрів і паливного бака;

- надлишок палива, подаваного в циліндри (дим чорного чи сірого кольору). Необхідно: відрегулювати подачі палива секціями ТНВД;

- зависання плунжера ТНВД. Необхідно: замінити плунжерну пару    .

Двигун працює нерівномірно:

- ослабнуло кріплення чи лопнула трубка високого тиску. Необхідно: підтягти гайку чи замінити трубку;

- незадовільна робота окремих форсунок. Необхідно: перевірити форсунки;

- порушення рівномірності подачі палива секціями ТНВД. Необхідно: відрегулювати ТНВД на рівномірність подачі.

Двигун стукає:

- раннє впорскування палива в циліндри. Необхідно: відрегулювати початок подачі палива;

- підтікання палива в розпилювачі форсунки. Необхідно: перевірити форсунки.

Основними роботами, виконуваними при технічному обслуговуванні системи живлення дизелів є: ТО.

При щоденному обслуговуванні: зливають відстій з фільтрів грубої і тонкої очистки в кількості 0,10—0,15 л; перевіряють роботу двигуна протягом 3—4 хв., роботу контрольних приладів і приводів керування подачею палива. При перевірка герметичності; промивання фільтрів грубої очистки; зміна фільтруючих елементів тонкої очистки; перевірка і регулювання ТНВД на початок, величину і рівномірність подачі палива; установка кута випередження впорскування палива, перевірка і регулювання форсунок. Розподіляються ці роботи по видам працюючому двигуні перевіряють герметичність з’єднань паливо проводів, виявлену течу усувають.

При ТО-1: зливають відстій з паливного бака (після 6—8 год. стоянки автомобіля); розбирають фільтри грубої і тонкої очистки палива, промивають і перевіряють стан фільтруючих елементів.

При ТО-2: перевіряють кріплення і герметичність всіх елементів системи живлення; заміняють змінні фільтруючі елементи фільтрів тонкого очистки і промивають корпуса паливних фільтрів; перевіряють циркуляцію палива і при необхідності видаляють повітря із системи; перевіряють пуск двигуна і регулюють мінімальну частоту обертання колінчатого вала в режимі холостого ходу; перевіряють роботу двигуна, ТНВД, регулятора частоти обертання колінчатого вала.

При сезонному обслуговуванні: зливають паливо і промивають паливні баки; знімають форсунки, перевіряють і при необхідності регулюють їх на стенді. При підготовці до зимової експлуатації знімають ТНВД із паливопідкачуючим насосом, перевіряють і регулюють на стенді; заміняють олію в ТНВД і регуляторі частоти обертання колінчатого вала двигуна; перевіряють рівень олії в корпусі муфти випередження впорскування палива, при необхідності олію доливають.

 

 

 






Комментариев нет:

Отправить комментарий